Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Szukasz pełnej oferty private blog network? Idealnie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

By konsument znalazł twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz także zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy regularnie publikowane są na niej kolejne rzetelne i przydatne dla klienta artykuły. Lecz nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network – do czego przydają się PBNy?

PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a następnie administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są zazwyczaj używane jako komponent wieloaspektowej strategii marketingowej, co trzeba mocno podkreślić, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a później należy poświęcać wiele czasu na zachowanie ich na właściwym poziomie.

Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci blogów bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie dodane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail lub telefon i adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym rejestrze firm albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Następna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, warte przeczytania informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z inwestycjami, medycyną czy prawem, bieżącymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO