audyt seo, audyt sklepu internetowego

Jakie problemy wykrywa SEO audyt?

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola firmy, przedsiębiorstwa czy spółki pod kątem przeróżnych aspektów, m.in finansowych i organizacyjnych, jak również ocena możliwości dalszego rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak szybkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Prócz samego wskazania błędów oraz uchybień, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się również zalecenia odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem treści na stronie, użyteczności, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, aby wykazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – darmowy czy płatny?

Online można znaleźć mnóstwo narzędzi oraz stron, dzięki którym w mgnieniu oka i bez opłat wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Plusy takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Wady? Co niemiara. Okrojone dema bądź też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeżeli już odkryją jakieś uchybienia na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Dużo problemów (między innymi w kodzie) dostrzec można tylko w trakcie analizy dokonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się przeważnie od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Czas na przygotowanie raportu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt płatny pozwoli wykryć wszystkie istotne problemy ukryte na stronie. Jeśli strona została postawiona na bezpłatnym szablonie lub na platformie pokroju Shoper czy Magento, to problemów do poprawy może być mnóstwo. Kiedy witryna powoli się wczytuje i ma wręcz zerową widoczność na najistotniejsze dla klienta frazy, to również są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.

Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie zrealizowany dobrze

Dobrze wykonany audyt SEO może odkryć liczne wady strony, w szczególności:

  • powolne wczytywanie się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • przyczyny słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu strony,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]