Sprawdź, kto oferuje pozycjonowanie stron. Kliknij tutaj.
Znamy trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego piosenkarza, Zielone Świątki czy Dzień Dziecka. Ten typ pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie powinno się zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź zmienioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Następny typ pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo mniejsza konkurencja. Ważne jest także to, że rośnie tendencja do wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 5 szara,
– telefon Samsung Galaxy A10 czerwony,
– obuwie Nike Air Max białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– miejscowość (przykładowo “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Żoliborz”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów rezydujących w tym samym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie może konkurować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]
Powiązane wpisy
Portal o ciekawych wydarzeniach i atrakcjach w Małopolsce
Parking przy lotnisku w Balicach – tanio i bezpiecznie
Kto może wykonywać badania wysokościowe?